gratis besöksräknare TESA: Denna stad kan man ju bli........

14 augusti 2008

Denna stad kan man ju bli........

Tänk vad endel människor kan irretera en, jag blir så jävla förbannad! Jag är så arg så jag kan explodera snart, denna kommun som vi bor i kan dra åt....... Det är så här med en vanlig kommunalarbetare plus att man inte är fast anställd, man blir behandlad som nån jävla tras docka sliter och slänger med en! För de vet att de kan göra precis som de vill med en för man ställer upp under alla omständigheter för de vet att man är i behov av pengar, för att kunna överleva och försörja sig, men om det bara handlade om mig då, men nu är det inte så utan jag har två barn också som ska ha en det ena än det andra. Det är mat, regnkläder, kläder, ja you name it! Och nu efter sommaren så har ju de växt en del kan jag säga märks väldigt väl på vår äldsta dotter! Så leva snålt det kan man nu vid det här laget kan jag säga! Men nu över sommaren har vi ju haft det bra iaf, man får väl se det så. Men ändå så känns det förjävligt att inte kunna ha ett jobb att gå till och tjäna pengar, men det kan man ju tacka denna slarviga kommun som tydligen har noll koll på papper och personal!

Jag ger min fulla förståelse till familjer som har det kämpigare än vad vi har det, jag lider med er! Man får väl ändå ta fram det possitiva i det hela jag har två friska barn och en sambo och övrig familj och vänner som finns där och är helt otroligt goa! Mat på bordet varje dag så visst har man det bra ändå, de finns ju faktiskt de som har det värre! Men nog vill man ha ett normalt liv allt med en riktig vardag! Vi får väl se kanske turen kommer till mig också!

Sedan till detta med förskolans 15 timmars, kan jag bli vansinnig på! Nu när man är arbetslös/föräldraledig så får man ha barnen 15 timmar på förskolan och det är ju bra MEN nu får man bara 3 timmar per dag och 5dagar i veckan man ska lämmna kl8 och hämta senast kl11, alltså ska man hämta de före lunch, de får gå hem när de andra barnen går och äter! BEDRÖVLIGT! Förut hade man tre dagar i veckan och 8,30-13,30 (tis,ons,tors)! Jag betalar hellre mer pengar för att de ska få äta lunch med de andra barnen, de behöver den sociala biten också lika väl som alla andra som går heltid! Nä fy för hur det har blivit med allt i detta land!

Inga kommentarer: